Załącznik do Zarządzenia nr 16/2022

Dyrektora Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Kluszkowcach

w sprawie wprowadzenia Regulaminu jadalni szkolnej

 

 

Regulamin jadalni szkolnej w Zespole Szkolno-Przedszkolnym w Kluszkowcach

 

  • 1. Postanowienia ogólne
  1. W celu zapewnienia prawidłowej realizacji zadań opiekuńczych, w szczególności prawidłowego rozwoju uczniów, szkoła prowadzi jadalnię szkolną.
  2. Jadalnia funkcjonuje w dni nauki szkolnej.
  3. O bezpieczeństwo, ład i porządek w czasie wydawania posiłków dbają dyżurujący nauczyciele.
  • 2. Zapisy i rezygnacja
  1. Zgłoszenie korzystania z posiłków wymaga podpisania ,,Umowy żywienia”.
  2. Wzór umowy, o której mowa w pkt 1 stanowi załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu,
  3. Dopuszcza się możliwość rezygnacji z obiadów w trakcie roku szkolnego, w formie pisemnej, złożonej w sekretariacie szkoły.
  4. Wzór rezygnacji, o której mowa w pkt 3 stanowi załącznik nr 2 do niniejszego Regulaminu,
  5. Nie ma możliwości wielokrotnego rezygnowania i zgłaszania się na zasadzie „wybierania tygodni”.
  6. Do korzystania z posiłków uprawnieni są uczniowie wnoszący opłaty indywidualne oraz uczniowie, których obiady finansowane są przez GOPS.
  • 3. Wydawanie posiłków
  1. W jadalni szkolnej wydawany jest jeden gorący posiłek.
  2. W dni wolne od zajęć dydaktycznych obiady nie będą wydawane.
  3. Posiłki przygotowywane są zgodnie z zasadami racjonalnego żywienia dzieci i młodzieży przez firmę cateringową wyłonioną przez organ prowadzący, a także zgodnie z ustawą z dnia 25 sierpnia 2006 r. o bezpieczeństwie żywności
    i żywienia (Dz.U. z 2020 r., poz. 2021 ze zm.), ustawą z dnia 14 marca 1985 r. o Państwowej Inspekcji Sanitarnej (Dz. U. z 2021 r., poz. 195 ze zm.), rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 17 kwietnia 2007 r.  w sprawie pobierania i przechowywania próbek żywności przez zakłady żywienia zbiorowego typu zamkniętego (Dz. U. z 2007 r. Nr 80, poz. 545 ze zm.), rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie grup środków spożywczych przeznaczonych do sprzedaży dzieciom i młodzieży w jednostkach systemu oświaty oraz wymagań, jakie muszą spełniać środki spożywcze stosowane w ramach żywienia zbiorowego dzieci i młodzieży w tych jednostkach (Dz. U. z 2016 r., poz. 1154).
  1. Za wydawanie posiłków odpowiadają wyznaczeni przez Dyrektora pracownicy.
  2. Posiłki wydawane są w czasie długiej przerwy, tj. od godziny 11.30 do 11.50 lub (w  sytuacji wyjątkowej) w zbliżonym czasie.
  3. Posiłki wydawane są w zamkniętych pojemnikach jednorazowego użytku.
  4. Podczas wydawania obiadów w jadalni mogą przebywać wyłącznie osoby spożywające posiłek.
  5. Tygodniowy jadłospis umieszczany jest w widocznym miejscu w jadalni.
  • 4. Odpłatność za obiady
  1. Posiłki wydawane w jadalni szkolnej są odpłatne.
  2. Odpłatność za posiłek dla ucznia ustalona jest na podstawie kosztów surowców zużytych do przygotowania  posiłku (tzw. „wsad do kotła”) w przeliczeniu na jeden posiłek.
  3. W sytuacjach wzrostu kosztów produktów żywnościowych w trakcie roku szkolnego dopuszcza się możliwość zmiany odpłatności, w porozumieniu z organem prowadzącym, o czym korzystających informuje się z wyprzedzeniem przed rozpoczęciem kolejnego cyklu płatniczego (miesiąca), w sposób przyjęty w szkole.
  4. Nieobecność ucznia w danym dniu należy zgłosić telefonicznie lub bądź za pośrednictwem systemu wiadomości Librus ( „odwoływanienie obiadów”) co najmniej dzień wcześniej, do godz. 15. 00.
  5. W przypadku nieplanowanej nieobecności w szkole (i braku możliwości jej zgłoszenia w terminie) należność będzie naliczona za pierwszy dzień nieobecności.
  6. W przypadku braku zgłoszenia nieobecności na obiedzie lub zgłoszenia po czasie, należność za posiłek zostanie naliczona. Prawny opiekun może natomiast odebrać pojemnik z posiłkiem w czasie tzw. „przerwy obiadowej”. 
  7. W przypadku planowanego wyjścia lub wycieczki klasy w porze wydawania obiadów, rezygnację z obiadu zgłaszają wychowawcy klas/ organizatorzy wycieczki / wyjścia przynajmniej jeden dzień wcześniej.
  • 5. Zasady zachowania w stołówce szkolnej
  1. Podczas spożywania posiłków obowiązują zasady kulturalnego zachowania.
  2. Obiady wydawane są w czasie długiej przerwy tj. od 11.30 - 11.50
  3. W miejscu wydawania obiadów obowiązuje kolejka w jednym szeregu.
  4. Obiady wydawane będą w pojemnikach jednorazowego użytku.
  5. Po odebraniu posiłku z okienka, każdy uczeń w bezpieczny sposób przenosi swój posiłek do stolika i spożywa go z zachowaniem zasad kultury.
  6. Po spożytym posiłku naczynia i sztućce należy odnieść w wyznaczone miejsce oraz zadbać o czystość pozostawionego stolika.
  7. Wszelkie nieprawidłowości należy natychmiast zgłaszać nauczycielowi pełniącemu dyżur lub osobom wydającym posiłki.
  8. W przypadku nierespektowania wyżej wymienionych zasad powiadamia się wychowawcę klasy, a za jego pośrednictwem rodziców/prawnych opiekunów.
  9. Za rażące naruszenia regulaminu jadalni oraz nieuregulowanie należności w określonym terminie uczeń może zostać skreślony z listy korzystających z obiadów.

6. Postanowienia końcowe

  1. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie związanych z organizacją pracy stołówki szkolnej decyduje dyrektor.
  2. Regulamin został uzgodniony z organem prowadzącym szkołę.
  3. Regulamin został podany do publicznej wiadomości poprzez wywieszenie w jadalni oraz udostępniony w Librusie, w zakładce - pliki szkoły .

 

 

Załącznik nr 1

do Regulaminu jadalni szkolnej                        

 

 

 

Umowa żywienia nr……….……. - obiady w jadalni szkolnej

Zawarta w dniu………………………………………….pomiędzy:

Zespołem Szkolno-Przedszkolnym w Kluszkowcach ul. Szkolna 22 reprezentowanym przez Dyrektora Panią Marię Mikołajczyk,

a  …………………………………………………………… zwanym dalej „odbiorcą”

                           (imię i nazwisko rodzica)

Zamieszkałym/ą……………………………………………………. tel.  kontaktowy: …………………….

                                                                     

  • 1
  1. Umowa dotyczy

 1) ucznia……………………………………………    klasa ……

 2) ucznia ……………………………………………  klasa ……

 3) ucznia …………………………………………….. klasa ……

 

  • 2
  1. Przedmiot umowy realizowany jest przez szkołę w oparciu o art. 106 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo Oświatowe (tj. Dz.U. 2021, poz.1082)
  2. Umowa obejmuje żywienie – obiad jednodaniowy w jadalni szkolnej.
  3. Umowa zostaje zawarta na czas od …………………… 2022 r. do 23 czerwca 2023 r.
  4. Całkowity koszt jednego obiadu (jednodaniowego) wynosi  00 zł, rodzic  pokrywa  tzw. „wsad do kotła” co stanowi kwotę  4,50 zł.

                                                                  

  • 3
  1. Opłatę za żywienie należy regulować do 5 dnia kolejnego miesiąca po zrealizowaniu usługi.
  2. Opłaty w formie gotówki przyjmuje wicedyrektor Zespołu w wyznaczonych dniach i godzinach.
  3. Wysokość opłaty za żywienie zostanie podana do wiadomości w terminie do trzeciego roboczego dnia danego miesiąca.
  4. W razie zwłoki w uregulowaniu comiesięcznej opłaty Zespół może rozwiązać umowę bez zachowania terminu wypowiedzenia, po uprzednim pisemnym wezwaniu Rodzica do zapłaty, z określeniem siedmiodniowego terminu płatności zaległej należności.                                                   
  • 4
  1. Nieobecność ucznia na obiedzie należy zgłosić do godziny …..  dnia poprzedniego.
  2. Zgłaszając nieobecność dziecka należy wybrać jedną z możliwości:
  • pod numerem telefonu ………………………..
  • w dzienniku Librus - „odwołanie obiadów” /wiadomości – nauczyciel – Odwoływanie Obiadów/
  1. Nie będą odliczane od wpłat nieobecności niezgłoszone lub zgłoszone po terminie.                                                            
  • 5
  1. Strony mogą rozwiązać umowę w każdym czasie, z zachowaniem 7- dniowego terminu wypowiedzenia.
  2. W szczególnie uzasadnionych przypadkach istnieje możliwość rozwiązania umowy na  mocy porozumienia stron.
  3. Rezygnacja z dożywiania (wymagane jest rozwiązanie umowy o czym mowa w ust. 1) wymaga formy pisemnej (według Załącznika nr 2 do Regulaminu).
  • 6

Wszelkie zmiany niniejszej umowy dla swej ważności wymagają formy pisemnego aneksu.

  • 7

Umowę sporządzono sporządzono w dwóch jednobrzmiących  egzemplarzach, po jednym dla każdej ze stron.

 

  ……………………………………                                   ……………………………….

                  ( podpis rodzica)                                                                          ( podpis dyrektora ZSP)

 

 

Załącznik nr 2

do Regulaminu jadalni szkolnej

 

 

…………….…………….., dnia ……………………………..

 

 

 

 

REZYGNACJA

 

Ja, ……………………………………………. oświadczam, na podstawie § 2 ust 3 Regulaminu korzystania z jadalni szkolnej, że moje dziecko ………………………………………………., uczeń  klasy …………………. nie będzie korzystać z obiadów w jadalni szkolnej od dnia …………………….

 

...................................................

               Podpis Rodzica